Regulamin Rady Rodziców

REGULAMIN RADY RODZICÓW

Przedszkola Integracyjnego w Koszalinie

 

 

I.  Postanowienia ogólne.

Rada Rodziców jest organem działającym na terenie przedszkola. Stanowi reprezentacje rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola Integracyjnego.

 

II. Cele i zadania.

Zadaniem Rady Rodziców jest:

1.   Współdziałanie z przedszkolem w celu jednolitego oddziaływania na dzieci przez rodzinę i przedszkole w procesie opiekuńczym, wychowawczym i dydaktycznym.

2.   Uczestniczenie w życiu przedszkola przyczyniające się do ciągłego podnoszenia pracy placówki i zaspokajania potrzeb dzieci.

3.   Prezentowanie wobec Dyrektora i Rady Pedagogicznej opinii rodziców we wszystkich istotnych sprawach dotyczących działalności przedszkola.

4.   Przekazywanie rodzicom dzieci uczęszczających do przedszkola informacji o udzielanej pomocy na rzecz placówki oraz działalności finansowej Rady Rodziców.

 

 

III. Tryb powoływania i odwoływania członków Rady Rodziców.

1.   Członkowie Rady Rodziców powoływani są na pierwszych zebraniach grupowych rodziców.

2.   Rada Rodziców powinna składać się, z co najmniej dwóch reprezentantów z każdej grupy.

3.   Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, skarbnika, dwóch osób stanowiących komisję rewizyjną oraz członków, którzy są przedstawicielami rodziców z poszczególnych grup.

4.   Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.

1.      Osoby wymieniane w ust. 3 wybierane są spośród reprezentantów z każdej grupy.

6.   Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:

·        indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej

·        uczestnictwem w pracach Rady;

·        propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.

7.   Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:

złożenia rezygnacji, która wymaga akceptacji Rady Rodziców, odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady po uprzednim przegłosowaniu zwykła większością głosów.

 

IV. Zadania członków Rady Rodziców.

Zadania Przewodniczącego Rady Rodziców.

1.       Kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców.

2.       Opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola.

3.       Współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy.

4.       Zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców.

5.       Kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców.

6.       Przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

Zadania Skarbnika Rady Rodziców.

1.      Czuwanie nad rytmiczna i prawidłową realizacja planu finansowego oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców.

2.      Sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych Rady, kontrolowanie prawidłowości oraz zatwierdzanie ich do wypłaty.

Zadania Komisji Rewizyjnej Rady Rodziców:

1.      Dokonywanie dwa razy w roku kontroli dokumentów finansowych i stanu gotówki w kasie Rady Rodziców.

2.      Składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

V. Zasady działalności finansowej Rady Rodziców.

1.      Fundusze Rady Rodziców powstają z dobrowolnych składek rodziców.

2.      Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na zebraniach grupowych rodziców.

3.      Rodzice mogą indywidualnie zadeklarować wyższa składkę od ustalonej.

4.      Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

5.      Rodzice wpłacają miesięcznie ustaloną składkę.

6.      Pieniądze przyjmowane są na zbiorcze listy grup stanowiące druk ścisłego zarachowania.

7.      Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.

8.      Rada Rodziców ustala preliminarz wydatków oraz wysokość pogotowia kasowego.

9.      Rada Rodziców może zatrudniać na umowę - zlecenie osoby do wykonywania określonych zadań.

10.  Fundusze Rady Rodziców mogą być przeznaczone na zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia przedszkola, opłacenia koncertów, teatrzyków, wycieczek, imprez okolicznościowych i upominków dla dzieci, mityngów, warsztatów szkoleniowych dla rodziców i pedagogów.

11.  Rada Rodziców upoważnia dyrektora do dysponowania funduszem Rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.

 

VI. Postanowienia końcowe.

4.       Rada Rodziców posługuje się pieczątką:

5.       Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

6.       W skład  Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

7.       Przewodniczący Rady Rodziców lub osoba upoważniona przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.

8.       Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady.

9.       Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów członków obecnych na zebraniu Rady.

10.   Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.

11.   Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć, co najmniej połowa członków.

12.   Prowadzący zebranie zaprasza do udziału w zebraniu ( z głosem doradczym) dyrektora przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.

13.   Zebrania Rady Rodziców są protokołowane i stanowią dokumentacje placówki.

14.   Protokół z posiedzenia sporządza osoba wskazana przez prowadzącego zebranie.

Regulamin wchodzi w życie z dniem   01 -09-01.

Wytworzył:
Udostępnił:
Przedszkole Integracyjne
(2003-09-16 09:25:19)
Ostatnio zmodyfikował:
Przedszkole Integracyjne
(2003-09-16 09:27:00)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki