Regulamin Rady Pedagogicznej
Regulamin Rady Pedagogicznej
Przedszkola Integracyjnego
w koszalinie
I.                   POSTĘPOWANIA WSTĘPNE
§1
1.   Regulamin określa cele, zadania i organizację rady pedagogicznej w przedszkolach publicznych.
2.  Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem przedszkola w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
3.  Rada pedagogiczna w formie uchwał zatwierdza, opiniuje i wnioskuje w sprawach związanych z bieżącą działalnością dydaktyczna, wychowawczą, opiekuńczą i organizacją placówki.
II.                SKŁAD I STRUKTURA RADY PEDAGOGICZNEJ
§2
 l. W skład rady wchodzą:
a)  dyrektor jako przewodniczący.
b)  nauczyciele jako członkowie
§3
l. W zebraniach rady lub określonych punktach porządku tych zebrań mogą uczestniczyć z głosem doradczym zaproszeni przez przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek rady, goście:
a)     doradca metodyczny,
b)    przedstawiciele poradni zdrowia, psychologiczno- pedagogicznej, terapeutycznej itp.,
c)     przedstawiciele organizacji, stowarzyszeń lub fundacji zajmujących się dziećmi, lub organizacji związkowych,
d)    przedstawiciele rodziców danej grupy dziecięcej lub rady rodziców,
e)     przedstawiciele organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny, pracownicy administracyjni i obsługi placówki,
f)      inne osoby, jeśli rada uzna ich obecność za celową lub potrzebną.
III.             CELE, ZADANIA I KOMPETENCJE
§4
l. Rada pedagogiczna jest organem współkierującym placówką, mającym na celu:
a)         dbanie o jakość placówki poprzez: tworzenie koncepcji pracy pedagogicznej przedszkola, współdecydowanie o kierunku rozwoju oraz aktywny udział w mierzeniu jakości pracy placówki,
b)        wspomaganie rodziny w wychowaniu dziecka i upowszechnianie wiedzy o rozwoju dziecka
§5
Do podstawowych zadań należy:
1.             Planowanie i organizowanie pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, jej analizowanie, ocenianie i wnioskowanie.
2.             Analizowanie i ocenianie organizacyjnych i materialnych warunków pracy przedszkola.
3.             Upowszechnianie nowatorstwa pedagogicznego, innowacji i eksperymentów.
4.             Organizowanie wewnętrznego doskonalenia zawodowego.
5.             Przygotowanie projektu statutu lub jego zmian.
6.             Planowanie i organizowanie współpracy z rodzicami i opiekunami wychowanków.
§6
Rada opracowuje i zatwierdza:
1.     Program rozwoju placówki.
2.     Innowacje, eksperymenty pedagogiczne i badania naukowe, które mają być prowadzone na terenie placówki.
3.     Statut placówki.
4.     Organizację wewnętrznego doskonalenia zawodowego i plan doskonalenia zawodowego nauczycieli.
5.     Terminarz spotkań rady w danym roku szkolnym.
6.     Regulaminy przedszkolne o charakterze wewnętrznym.
§7
Rada opiniuje:
1.        Organizację pracy przedszkola, w tym tygodniowy rozkład zajęć.
2.        Projekt planu finansowego placówki.
3.        Wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
4.        Propozycje dyrektora w sprawie przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
§8
Rada wnioskuje w sprawach:
1.               Doskonalenie organizacji pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.
2.               Oceny pracy nauczyciela.
3.               Dotyczących odwołania nauczyciela z funkcji dyrektora.
§9
Przewodniczący rady jest zobowiązany do:
1.               Prowadzenia i przygotowania zebrań rady.
2.               Powiadamiania wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania, zgodnie z zatwierdzonym przez Radę terminarzem jej spotkań.
3.               Przedstawienia nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
4.               Realizacji uchwał rady.
5.               Tworzenia atmosfery życzliwości i zgodnego współdziałania wszystkich jej członków w celu podnoszenia jakości pracy placówki.
6.               Oddziaływania na postawę nauczycieli, pobudzanie ich do twórczej pracy i podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
7.               Zapoznawania na bieżąco z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego i związanego z działalnością placówki.
8.               Informowania na bieżąco o działalności placówki i jakości jej pracy.
IV.              ORGANIZACJA PRACY
§10
1.      Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonymi programami, planami, regulaminami i terminarzem.
2.      Rada obraduje na zebraniach plenarnych, które mogą być organizowane z inicjatywy dyrektora, organu prowadzącego lub 1/3 członków rady, przed rozpoczęciem roku szkolnego, w jego połowie i na zakończenie. Pozostałe spotkania odbywają się  zgodnie z terminarzem i bieżącymi potrzebami placówki.
     V.  TRYB PODEJMOWANIA UCHWAŁ
§11
1.      Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej członków.
2.      Uchwały Rady obowiązują wszystkich pracowników przedszkola.
3.      Dyrektor placówki wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa. O wstrzymaniu uchwały niezwłocznie powiadamia organ prowadzący i sprawujący nadzór pedagogiczny. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w porozumieniu z organem prowadzącym, uchyla uchwałę w przypadku stwierdzenia jej niezgodności z prawem. 
4. Rozstrzygnięcie organu sprawującego nadzór pedagogiczny jest ostateczne.
VI.              SPOSÓB DOKUMENTOWANIA DZIAŁALNOŚCI I POSIEDZEŃ
§12
1.         Zebrania rady są protokołowane. Protokół z każdego posiedzenia jest sporządzony w terminie 7 dni i wpisywany do księgi protokołów.
2.         Protokół zebrania podpisuje przewodniczący i protokolant wyznaczony na pierwszym w danym roku szkolnym posiedzeniu rady przez przewodniczącego, przy aprobacie rady.
3.         Członkowie Rady zobowiązani są w terminie 14 dni od sporządzenia protokołu do zapoznania się z jego treścią i zgłoszenia ewentualnych poprawek przewodniczącemu. Na następnym spotkaniu rada decyduje o wprowadzeniu do protokołu zgłoszonych poprawek.
§13
1.           Podstawowym dokumentem działania Rady jest książka protokołów. Zasznurowaną, opieczętowaną i podpisaną przez dyrektora księgę opatruje się klauzulą: "Księga zawiera...stron i obejmuje okres pracy od dnia... do dnia...".
2.           Księga protokołów może być udostępniona - tylko na terenie placówki- do wglądu wszystkim członkom rady, wyznaczonym przedstawicielom organu prowadzącego i sprawującego nadzór pedagogiczny. Innym osobom księga może być udostępniona po podjęciu stosownej uchwały przez radę.
VII.   PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁONKÓW RADY
§14
Członek rady jest zobowiązany do:
1.              Rzetelnego realizowania zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych wynikających ze statutowych funkcji placówki.
2.              Czynnego uczestnictwa we wszystkich zebraniach i pracach rady.
3.              Udziału w wewnętrznym doskonaleniu i rozwijaniu własnych umiejętności zawodowych poprzez podnoszenie kwalifikacji i samokształcenie.
4.              Przestrzegania prawa oświatowego i zarządzeń dyrektora.
5.              Przestrzegania i realizowania uchwał rady, także wtedy, gdy zgłosił swoje zastrzeżenia lub głosował przeciwko uchwale.
6.              Składania przez radę sprawozdań z przydzielonych zadań.
7.              Nieujawnienia poruszanych na posiedzeniu rady spraw, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników przedszkola.
§15
Członkowie rady mają prawo do:
1.               Zgłaszania wniosków uzasadnionych podnoszeniem jakości pracy placówki.
2.               Wniesienia punktu do porządku obrad rady.
3.               Pełnej informacji z zakresu zarządzania i gospodarki finansowej placówki.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 16
W realizacji swych zadań rada współpracuje z funkcjonującymi w placówce organami kolegialnymi rodziców.
§ 17
Rada wybiera spośród swoich członków przedstawicieli do reprezentowania jej na zewnątrz.
§18
Działalność rady jest zgodna z obowiązującym prawem.
§19
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Data uchwalenia 30.08.2001r.
 
			